Week 1 Voorbereidingen

19 maart 2018 - Eindhoven, Nederland

Maandag 19 maart begonnen we voor het eerst met de keuzendelen. Ik heb dus voor internationaliseren gekozen, omdat het me een geweldige ervaring lijkt. Mijn omgeving raadde het ook heel erg aan en je leert er enorm veel van.

We begonnen eerst in het theaterzaal, daar kregen we echt uitleg wat we de komende 5 weken gaan doen en bij wie je moet zijn bij belangrijke vragen (Peter Janssen).

Nadat we verdeeld waren kregen we Renske als onze begeleider en we kregen meteen het internationalisering werkboekje. Hierin staan alle opdrachten die uiteindelijk allemaal in je portfolio komen. Elke week maak je een aantal opdrachten  uit je werkboekje en wordt er aangegeven wat er in je portfolio komt te staan. En deze lever je in op woensdag 11 april om 12 uur.

Vandaag hebben we gewerkt aan opdracht 1 en 2. Je moest eerst kiezen naar welk land je gaat en vervolgens zoek je je maatje daarbij. Ik ga samen met Sarah de Laat naar Engeland. We hebben elkaar al leren kennen bij de intro van deze opleiding dus we hadden meteen al een klik en gaan dus nu samen naar het buitenland.

We hebben meteen een begin gemaakt voor onze portfolio en hebben meteen stage plekken gezocht.

Ik was meteen al enthousiast over dit keuzedeel, omdat je hier meteen alles zelf mag uitzoeken en hier wordt dus heel veel zelfstandigheid van je gevraagd. Ik vind zelf heel fijn dat je weet wat je moet doen en je het zelf allemaal kunt uitzoeken en rondsnuffelen. Maar we krijgen ook hele fijne begeleiding, want aan begin van de week beginnen we altijd  gezamenlijk bij het theaterzaal en bespreken we alles voor die week.